Thursday, March 17, 2011


Hari ni saya berkesempatan untuk menonton filem Hikayat Merong Mahawangsa di TGV Kepong. Filem ni memang lain dari yang lain. Kredit harus diberikan kepada KRU studios. 

Saya sangat kagum dengan set penggambaran, costum dan kesanCGI nya. Tahniah Yusri Abdul Halim. Para pelakonnya pun cukup hebat terutamanya Khir Rahman yang saya rasa sungguh menonjol dengan wataknya sebagai Kamawas seorang yang membawa watak antagonis.

Cuma warna filem ini rasanya agak kurang terang tetapi tetap mantap.



Selain daripada itu, barulah saya tahu keturunan Sultan Muzaffar Syah. Selama ini memang saya biasa dengan nama Merong Mahawangsa tetapi tidak tahu jalan ceritanya. Sekurang-kurangnya, dengan menonton filem ini dapatlah kita menghargai sejarah negara kita.

Kepada yang belum menonton filem, sokonglah filem tempatan kita. Korang mesti tak kecewa bila menonton filem ini.


Like sueviva

0 comments:

My Homemade Chocolate

Followers

My Iklan

iklan percuma di sini